SIM Swapping

Το τελευταίο διάστημα, εξαιτίας του Covid-19 και των περιορισμών στις μετακινήσεις, παρατηρείται διεθνώς και σε όλους του κλάδους αύξηση των ηλεκτρονικών συναλλαγών με αποτέλεσμα να έχουν αυξηθεί και ο περιπτώσεις απάτης αλλά και οι τρόποι με τους οποίους δύναται να εξαπατηθούν οι καταναλωτές /πελάτες.

Ένας από αυτούς τους τρόπους είναι και το SIM Swapping με τον οποίο οι δράστες παίρνουν ουσιαστικά τον έλεγχο του αριθμού / τηλεφώνου των καταναλωτών / πελατών.

Στις περιπτώσεις του SIM Swapping οι δράστες επικοινωνούν με τον πάροχο κινητής τηλεφωνίας καταναλωτή / πελάτη,  προσποιούμενοι κάποιον συνδρομητή και ισχυρίζονται ότι έχουν χάσει ή καταστρέψει την κάρτα SIM. Στη συνέχεια, ζητούν από τον πάροχο  να ενεργοποιήσει μια νέα κάρτα SIM που βρίσκεται στην κατοχή του δράστη. Στην διαδικασία αυτή χρησιμοποιούν, δεδομένα που έχουν συλλέξει από τον ίδιο τον καταναλωτή / πελάτη μέσω phishing, κακόβουλου λογισμικού, ή των social media, για να απαντήσουν στις ερωτήσεις ασφαλείας που θα τους κάνει ο πάροχος κινητής τηλεφωνίας.

Μόλις ενεργοποιηθεί η νέα κάρτα, η παλιά, που βρίσκεται στην κατοχή του νόμιμου συνδρομητή απενεργοποιείται και έτσι όλες οι υπηρεσίες (κλήσεις, SMS, πρόσβαση στο διαδίκτυο) λαμβάνονται στη συσκευή που βρίσκεται στην κατοχή του  δράστη, δίνοντάς του τη δυνατότητα να διεξάγει παράνομες δραστηριότητες εν αγνοία των νόμιμων συνδρομητών. (π.χ. λαμβάνοντας κλήσεις και μηνύματα που προορίζονται για αυτούς, υποκλέπτοντας κωδικούς μιας χρήσης ή μηνυμάτων επαλήθευσης ασφάλειας κ.λπ).

Ποια είναι τα σημάδια ότι μπορεί να είστε θύμα της απάτης SIM swapping;

Μπορεί να είναι δύσκολο να αναγνωρίσετε μια τέτοια απάτη. Είναι σημαντικό να αναγνωρίζετε προειδοποιητικά σημάδια, ώστε να μπορέσετε να κλείσετε άμεσα την πρόσβαση.

  • Ένα προειδοποιητικό σήμα, είναι η δραστηριότητα κοινωνικών μέσων που δεν είναι δική σας.
  • Δεν μπορείτε να πραγματοποιήσετε κλήσεις ή να στείλετε μηνύματα. Αυτό πιθανότατα σημαίνει ότι οι απατεώνες απενεργοποίησαν την κάρτα SIM και χρησιμοποιούν τον αριθμό τηλεφώνου σας.
  • Έχετε ειδοποιηθεί για περίεργη δραστηριότητα. Θα γνωρίζετε ότι είστε θύμα εάν ο πάροχος τηλεφώνου σας ειδοποιήσει ότι η κάρτα SIM ή ο αριθμός τηλεφώνου σας έχει ενεργοποιηθεί σε άλλη συσκευή.
  • Δεν έχετε πρόσβαση σε λογαριασμούς σας. Εάν τα διαπιστευτήρια σύνδεσής σας δεν λειτουργούν πλέον για τους λογαριασμούς σας όπως οι λογαριασμοί τραπεζών και πιστωτικών καρτών σας, πιθανότατα έχετε πέσει θύμα της απάτης. Επικοινωνήστε αμέσως με την τράπεζά σας.

Κάποιες χρήσιμες συμβουλές για την αντιμετώπιση τέτοιων περιπτώσεων είναι:

  • Αν διαπιστώσετε οποιοδήποτε θέμα ή παράξενη λειτουργία του κινητού σας, επικοινωνήστε άμεσα με τον πάροχο κινητής τηλεφωνίας σας ώστε να εξακριβώσετε τι έχει γίνει
  • Μην απαντάτε ποτέ σε μηνύματα από αγνώστους και μην δίνεται στοιχεία σχετικά με τον αριθμό του τηλεφώνου σας ή στοιχείων λογαριασμών σας
  • Μην μοιράζεστε με άλλους usernames / passwords / αριθμούς καρτών/λογαριασμών και κυρίως να προσέχετε τι πληροφορίες μοιράζεστε, πολύ περισσότερο με αγνώστους, στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης (social media)
  • Μην ανοίγετε συνδέσμους (Links)  ή συνημμένα αρχεία που λαμβάνετε είτε μέσω email είτε μέσω μηνυμάτων  από αγνώστους. Να είστε πολύ επιφυλακτικοί γιατί πολλές φορές οι αποστολείς- δράστες φαίνονται ως νόμιμες επιχειρήσεις.
  • Εάν ο πάροχος κινητής τηλεφωνίας το επιτρέπει, ορίσετε ξεχωριστό κωδικό πρόσβασης ή PIN για τις επικοινωνίες σας.
  • Να αλλάζετε συχνά του κωδικούς πρόσβασης
  • Εγγραφείτε στις υπηρεσίες των οργανισμών που παρέχουν ειδοποιήσεις SMS και ηλεκτρονικού ταχυδρομείου όταν εκτελούνται συναλλαγές σας
 
 
paylink_westernunion_sim swapping fraud

Σου φάνηκε ενδιαφέρον;
Μπορείς να το μοιραστείς

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin